Alla inlägg den 6 juni 2019

Av S E - 6 juni 2019 22:19

Beskrivningen på high need baby och allt det stämmer in på C. Det är ingen diagnos utan en personlighetstyp, ungefär som högkänslig person typ.

Lika tufft som det är lika underbar är C och den glädjen hon kan sprida är underbar. Bara hon ler så måste jag le och jag blir varm inombords.

Samtidigt är det tufft när hon ska vara nära nära en hela tiden och man får absolut inget gjort om dagarna för all tid går åt att umgås med C och hålla henne nöjd helt enkelt. Bara den grejen att ställa sig upp när hon är på golvet gör att hon kan bryta ihop fullständigt. Och sen vägrar hon att släppa mig, hon håller mig i kläderna och släpper mig inte.
Ett sånt stort behov av närhet!

Människor förstår inte detta, en del tycker att jag/vi skämt bort henne med närhet men hon har krävt det sen hon föddes och jag vill ge henne trygghet och kärlek. Och det får hon utav att vara nära och jag märker nu att hon är trygg i det och vågar sig ut på äventyr längre och längre ifrån mig. Hon har dock alltid full koll på vart jag är och kommer ofta för att ta på mig, ge mig en kram eller så för att sen fortsätta sin nyfikenhet.

Av S E - 6 juni 2019 00:28

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
Juni 2019
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards